HTML

Pista klásszik

Útinapló, avagy egy fehér segg a többi között

Friss topikok

  • balatoni lány: István valami hírt közölj mert elveszted lelkes rajongótáborod, ami ugy tűnik kb 2 embert számlál... (2011.03.18. 20:43) Pista klásszik - Reloaded
  • Hajni vagy Hajnal vagy mi...: Hétfő este csuka?;-)))))) (2008.09.06. 16:58) new york nagy, a tobbit meg ugyis tudod
  • ági: Szia! csak afelől érdeklődöm, hogy beiratkoztál-e már? mert 5.ig lehet, és csak nem akarom, hogy ... (2008.09.02. 13:12) chicago, zanzakban
  • A hugod: Örülök bátyó, hogy minden ennyire jól alakul. New Yorkot anyu is említette h vmit tud szervezni a... (2008.08.28. 18:25) chicago.. nincs helyett, itt vagyok
  • Ma-Zoo: Élvezd kia amradék időt, és gyűjtsd az infókat, mert sokat kell emsélned itthon!!! Egyébként mik... (2008.08.27. 20:31) chicago.. helyett wheaton

Linkblog

2008.08.29. 06:45 Pista.p.i.

chicago .. koszont a varos

prologus: nah szep kis barat vagyok. valaszolok funek fanak mindenrol, aztan zozikanak meg ketszer kell kerdeznie mire valaszolok. tehat most ezzel kezdem:

szeptember hetediken indul a gepem haza, es 8.an erek foldet MOn.

amugy hogy milyen volt az elso szabad napom egyedul chicagoban amikor senki nem vitte a seggemet? ( ezt azutan teszem ide, miutan megirtam, es csak szolok, hogy vigyazz, hosszu lett) huhu, kalandos. nahde menjunk szepen sorjaban. felkeltem, lasszikus korn flakes, es melle smokey es a bandita. klasszikus. kicsit most eloreszaladok az idoben, mert elmondom , hogy miutan leszalltam a buszrol eloszor egy pont ugyanolyan pontiacot lattam, mint amilyen a banditanak volt.. nahde vissza a reggelihez. smokez utan tom es jerry. jah, de mielott mindez lehetove valt volna meg kellett tanulnom kezelni a tv-t. merthogy 600 cstorna melle kell egy kulon taviranyito nyilvan, meg egy masik, amivel el lehet rontani a 600 csatornat, es amivel nem is lehet megszerelni. 12 perc izzadas utan vegre sikerult megfejtenem hogy hogyan nezhetek nem hangyafocit.

kb 1 korul elindulok neki chicagonak, hogy majd en! eloszor nyilvan a rossz iranyba indulok el, nehogymar ne. 10 perc seta utan a buszra felkeredzkedni probalva kiderul, hogy kartyat a buszon nem fogadnak el, ami itt meglepo, mert kb a wcert is fizethetek vele. nincs is nalam kp. 60 centtel beprobalkozom, es egy klasszikus mosolyt melleteszek, hatha er masik 1.40-et, de a valasz nemleges, letessekel a buszrol, es ajanlja a vonatmegallot, ahol vehetek kartyaval napijegyet 5 dodoert. csakhogy a masik iranyba mutat mint amire en szamitok, ugyhogy vissagyalogol, es ezerez napijegyet a rendes iranybol. vegre fennt vagyok a jo buszon, a jo iranyba, es senki nem akar ledobni. kerdezem a sofortol, hogy mikor szalljak le ha ide akarok menni. amire a valasz az utcanev megismetlese, es egy nagy mosoly. masodszori kerdezesre ugyanezt kapom, ugyhogy belenyigszok, hogy improvizalnom kell. nyilvan tovvab is megyek vag 2 megalloval. majd miutan visszasetalok a jo utcahoz, ugydontok hogy kihagyom az emlekeimbol a furcsa 22-es jelzest az utvonaltervezo tanacsaibol, es gyalog indulok tovabb. hiba volt. 15 percnyi seta utan rajovok hogy mit akart az az atkozott a 22-essel, mert a masodik 22es busz megy el mellettem. nah instant stop. buszra var.. var.. var.. es var.. , 6 hosszu percig. (tenyleg nagyon hosszunak tunt) aztan buszra fel, mar most orultem, hogy napijegyet vettem, es nem kell 2 dollart fizetnem minden utert. szoval egy megallo utan rajovok, hogy 30 meterre voltam velt celomtol, es mostmar megint vissza kell mennem.

intermezzo: hogy miert nem tudtam ezt akkor amikor ott voltam? mert a hazszamok itt blokkonkent valtoznak 10est, vagy szazast. meg nem jottem ra. tahat indul modnjuk 10tol, elmegy 16ig mondjuk, es a keresztezodes utan ugrik 20ra. de mondjuk ahova nekem kellett mennem az 2750 volt, es 2800 nal szalltam a buszra, mondvan hogy 4 blokkot nem gyalogolok, de ez az atok itt szazasaval valtott. tehat ezert nem tudtam. 

de meglatok egy viccesen tipikus hotdogost, amire azt mondom, hogy ki kell probalnom, ennel tipikusabb nem lehet. le is fotoztam, es talan holnap majd fel is teszem a kepet. nah akkor seta vissza, 2746, 2748, 2800. nincsen 2750. nah akkor most mi legyen?

intermezzo 2: mit kerestem a 2750 alatt? sta irodat, hogy attetessem a repjegyemet. es az internet azt mondta hogy ketto van itt chicagoban, es ez lett volna a kozelebbi.

utkozben lattam egy mediamrkthoz hasonlo boltot, hatha van net. volt. megneztem hogyan menjek a masikhoz. csak 12 percet kell setalni a metroi. boldog vagyok, megyek. utkozben talalok egy dunkint, kezdek oszinten mosolyogni. 30 perc metrozas utan kiszallok. es itt most belovom az intermezzo 3at, de nem szokozolok, mert huncut kedvemben vagyok ; a metro itt metra, es az nem is metro, hanem vonat, ami tenyleg vonat, mert mozdonya van, meg emeletes kocsijai, es igazabol csak a neve hasonlit a mi metronkhoz, ez inkabb olyasmi mint a gyesev. ami meg olyan mint a mi metronk, azt vonatnak hijjak, es igazabol ketto dologban hasonlit, es egyben nagyon kulonbozik. hasnolti abban, hogy a kocsik majdnem olyanok, csak ugye amerikai ezustok, es hasonlit abban hogy nem az foldon megy, ahol az autok. kulonbozni abban kulonbozik, hogy a fold helelyett nem a fold alatt, hanem felett megy. nagyon vicces a hazak kozott menni, es benezni az ablakokon. meg van egy ket fura megoldas. pl sosem lattam meg nem fogaskereku sineket emelkedni. majd probalok arrol is loni egy fotot, amikor ott voltam lusta voltam elokotorni, de legkozelebb jo ugyes leszek, es elokeszitem.

es csakhogy legyen valami kinezete az egesznek, es ne egy osszefuggo blokk legyen, huncut kedvemben az intermezzu utan teszem a szokozt. muhaha. muhahaha+bajuszpodres. nah vegre megerkezek a letezo sta irodahoz, ahol kozlik, hogy nem tudjak atteni, mert nincsen hely. a legkozelebbi lehetoseg okt. 6. erdeklodok tovabba new yorki repjegy utan. van. 138 dodo. ugyis vissza kell valahogy mennem bostonba, meg kitudja hogy mikor jovok erre legkozelebb, ha jovok egyaltalan. tehat nagy hiba lenne kihagyni. foleg hogy van szallasom is. had nem futyiskejem mar el. szoval igen, lesz new york is.

nah ezeket tudjuk, hogyan tovabb? mar 5 ora van. menjek vissza a lakasba? nem, inkabb nezzuk meg a belvarost. nagyon jol tettem. nagy. es minden magas. sok osk felhokarcolo. de valahogy hianyzik az elet az utcakrol. ugydontok megnezem a jazz fesztival helyet, amirol ugy velem, hogy akkor tajt kezdodik. hat nem. meg csak epitik. ugyhogy loncsolok egy orat a parkban, majd figyelmes leszek nemi kis jazzre a tavolbol. mintha egy szinpadot is latnek. lehordom magam, hogy megis miert nem hallottam ezt meg korabban, biztos mar a fesztival. odasetalok. tenyleg jazz, de nem a fesztival, csak a helyi akvarium teraszan megy a "jazz a teraszon". 10 dollar a belepo. ugydontok inkabb visszaindulok, mert mar f8 , es legalabb egy 45 perc lesz a visszaut.( ide most intermezzo helyett hadd tegyek * -ot. ) meg azt igertem 9 korul visszaerek. nah seti. utkozben latok egy helte, ahol fenyek vannak, meg fiatalo,, meg egy feliratot: columbia collage. hoho, helyben vagyok gondolom. megprobalok bemenni, de lefulelnek. kiderul hogy korabban fel kellett volna iratkoznom. sebaj, kozlik, hogy nem messze van egy hely, ahova nyugodtan mehetek. nem messze 6 perc seta utan meg is talalom, a hely elott fiatalok ucsorognek a betonon. megorulok. bemegyek, es mindenki ucsorog, es kartyazik, vagy jatszik valahol. eszembe jut, hogy itt az egyetemek kicsit maskeppen neznek ki mint nalunk. legnagyobb kulonbseg hogy nincsen alkohol. egyaltalan. mag ha viszel, akkor tilos is. meg ha elotte megiszod, az is tilos. a koliban nincsnenek bulik, es hiaba lakik mindenki 5 percre a sulitol, mindenki aki odajar, semmi buli nincsen. nincsenek alfa beta gamma hazak, ahol mindenhonnam sor folyik, es ahol mindenki szanaszejjel van esve. legalabbis nem mindenhol. keresnem kell egy olyat valahol.

reg volt szokoz.szoval kideritem, hogy unalmas az egesz, mert ez a maz kaland amit talalok naluk. fakk. mindegy, mar negyed 9 van, faradt is vagyok, nem is erek vissza idoben. holnap majd jobban felkeszulok. felszallok a metro szeru vonatra az egben, megyek egy megallot, mert mar kezd kopni a labam. felkapaszkodok a buszra, kezelem a kartyamat(*2) es varom hogy vajon jo helyre megyek-e. igen, jo az irany is, meg nagyjabol az ido is. 10 percet fogok kesni. bejott..

es akkor

* raneztem a terkepre, hogy hava kell mennem, es a nagy chicago-hoz kepest nem tunt nagynak a tavolsag, egy utcan vegig, egy kis kanyar jobbra, es ennyi. csak chicagoban 8 millioan laknak, es nem 1.7 a milliok szama. tehat ami budapest terkepen nem tunik veszesnek, max 15-20 percnek. az itt 45 perc, egy ora. hadd mutassam meg:

csak ennyi, meg ha kinagyitod latod hogy budapest, meg magyarorszag mertekkel tenyleg nem tunik soknak, de a valosagban..
Wyświetl większą mapę

*2 azt hittem amerika ostoba, es valahol tenyleg az, de egyelore en erzem magam butanak, mert a tevet mondjuk 12 perc utan tudom beuzemelni, a csekkemet 3 het utan tudom bevaltani, es eloszor atm-nel probalom :S, a buszjegyet, ami egy kartya, amit 4 fele keppen lehet gye lyukba bedugni, nyilvan 3szor rosszul akarom bedugni. a buszvezeto legnagyobb oromere. kot derult rajtam. jah, eloszor meg a rossz lyukba akartam. nos ezek utan mennyire buta amerika? hat nem buta, sot, en sem vagyok az, csak itt maskeppen gondolkodnak az emberek. mas a dolgok logikaja, es az europabol jott ember butanak erzi magat, pedig nem az, csak keresi a rajzot, de helyette minden le van irva. hat ez van. a nap vegere egez ugyesen bantam a metrorendszerrel, meg a jegyemet is jol, es jo helyre akartam bedugni. sot, mar csekket is tudok bevaltani.

es egy *3 ami inkabb egy kis utoirat de igy zavarbaejtobb , mert korabban nem is volt *3. nem nagyonb ertem hogy miert nincsen nalunk lay-z-boy. ez egy hipper szuper fotel, amit egy karral kicsit ki lehet boviteni. ,mint a jobaratokban joey szeke. nagyon nagyon fassza. kellene.

vegjatek: holnap nehany hely meg lez mutatva, este meg majd kitalaom mi lesz, meg kotlom kicsit az ugyon. de akkor mar megint lesz vive a seggem, tehat semmi izgi tomegkozlekedes. most pedig ismetelten veget vetek a napomnak, es lemgyek aludni, mert kesso van.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://klasszikusistvan.blog.hu/api/trackback/id/tr10638767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása